DE link naar het
grijze verleden
Witte of zwarte pagina's ?
juli 2016

Voor het probleem, dat de laatste twee weken speelt, is vooralsnog geen concrete oplossing beschikbaar.
Bij sommige mensen is het niet meer mogelijk om de scans op FamilySearch te bekijken. Niet via zoekakten, maar ook niet rechtstreeks.
Zoekakten heeft geen invloed of oplossingen op problemen, die bij FamilySearch spelen.
Het probleem is voor zoekakten NIET reproduceerbaar waardoor foutanalyse niet mogelijk is.
Een alternatief: "snel zoeken" OF de tip op de uitleg.

november 2015

Het recente probleem waarbij een error verschijnt en daardoor de scans niet te raadplegen zijn, komt vermoedelijk alleen voor bij de combinatie Windows 10 en Internet Explorer 11.
In plaats van IE11 kan de nieuwe browser Edge gebruikt worden. Deze schijnt geen problemen op te leveren.

mei 2015

De laatste tijd komen er meldingen binnen over problemen, dat scans niet getoond worden.

Problemen kunnen echter door allerlei dingen veroorzaakt worden.
Voordat U een mail stuurt; het verzoek om eerst de volgende acties te verrichten:
- Leeg de browsergeschiedenis (inclusief de cookies)
- Als dit is afgerond; sluit de browser
- Open daarna de browser
In de meeste gevallen is het probleem dan verholpen.
Oorzaak: FamilySearch maakt gebruik van een scriptje, dat wel eens in de weg komt te zitten.

Als het probleem niet verholpen is, maak dan een printscreen van de pagina en stuur deze mee.
Geef ook aan vanaf welke pagina deze is aangeklikt.
Dat maakt het zoeken naar andere oorzaken makkelijker.

OF wat een trouwe bezoeker mij meldde: plaats achter de bewuste pagina
?action=purge
waardoor het geheugen van de bewuste pagina geschoond wordt.